30 Haziran 2014 Pazartesi

Neil Gaiman & Michael Reaves - Ara Dünya

Sıkı bir Neil Gaiman fanı olarak, kitap incelemelerine Neil Gaiman'ın katkıda bulunduğu bir kitapla başlamak benim açımdan güzel oldu. Kitabı dün bitirdim ve elime geçen ilk fırsatta kitap hakkında düşündüklerimi yazıya geçirdim.

Daha çok fantastik türüne yatkın olduğumdan ve Neil Gaiman genelde bu türe yakın yazdığından kitaba büyük umutlarla başladım. Ama kitap alırken yazar ve kapak ikilisi dışında eleştrilere veya tanıtım yazılarına bakmayan biri olarak kitaba başladığımda bir bilim kurgu romanı olduğunu anlayınca içim burkuldu. Açıkçası o anda kitabı bırakasım geldi çünkü uzun zamandır kitap okumuyordum ve böyle bir başlangıç canımı sıkmıştı. Ama kendimi biraz zorlayınca 10-20 sayfa geçtikten sonra düşüncelerim tam tersi yönde gelişmeye başladı ve kitabı başladığım gibi bitirdim :D

Roman için bilim kurgu dedim ama Ara Dünya salt bilim kurgudan oluşmuyor. Zaten kitap genelinde büyüye dayalı dünyalarla bilimi baştacı etmiş dünyalar arasında olan çatışma ve bunlar arasında dengeyi sağlamaya çalışan Ara Dünya anlatılıyor.

İlginç ders anlatım ve işleyiş tarzıyla ünlü Sosyal Bilgiler Öğretmeni Bay Dimas öğrencilerini bir proje için gruplara ayırır ve gözlerini kapayarak bu grupları farklı şehirlere gönderir. Öğrencilerin amaçları ise bulundukları şehirden okulun olduğu şehre geri dönmektir. Tüm gruplar bir şekilde geri döner ama Joey Harker kaybolmuştur.

Joey Harker, bir Yürüyüşçü'dür ve boyutlar arası geçiş yapabilmektedir. Yürüyüşçüler için Ara Dünya'nın elemanları ve Multiverse diye adlandırılan evrenimside(ne diyeceğimi bilemedim :D) dengeyi sağlayan askerler diyebiliriz. Bir başka Yürüyüşçü Jay, Joey'in kaybolduğu gün onu bulur, yürüme yeteneği hakkında bilgilendirir ve ona Ara Dünya'ya giderken rehberlik eder ve hikaye böylece başlamış olur.

Kurgu açısından mükemmel diyemesem de güzel bir kitap ama betimleme tarzını beğendim dersem yalan olur. Kapağında Neil Gaiman'ın isminin geçtiği bir kitap için yetersizlikler de fazla. Ama sonradan öğrendim ki Ara Dünya(Interworld) seri halinde olacakmış. Belki bu yetersizlikler sonraki kitap veya kitaplarda giderilmiş olur.

Normalde kitaplardaki afili sözlere dikkat etmem ama kitaptaki bir cümleden aldığımı şu kesit epey hoşuma gitti:
...herkes benden nefret etmek için sırada bekliyordu, sıranın en önündeyse ben vardım.
Yazıda, pek tanımadığımdan Micheal Reaves'den pek bahsedemedim ama Maykıl Dayı sana da buradan teşekkürlerimi sunuyorum :D

Uzun sözün kısası Ara Dünya'yı okuyun derim. Kaybedecek bir şeyiniz yok.

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

“Only in silence the word, Only in dark the light, Only in dying life: Bright the hawk's flight On the empty sky."

Newarre