19 Mayıs 2014 Pazartesi

Newarre'ye yolculuk

Anlatmaya Newarre'nin ne anlama geldiğiyle başlayalım o zaman. Newarre; çok değerli Patrick Rothfuss'un naçizane fantastik roman serisi olan Kralkatili Güncesi'nde başkahraman Kvothe'un kitap boyunca olayları anlattığı Yoltaşı hanının bulunduğu kasabanın ismi.




alsdale.deviantart.com'dan




Neden Newarre, başka isim mi bulamadın?

Aslında pek bir nedeni yok. Genel olarak hayallerimdeki kasabalara benzedeğinden bu hayali mekana sempati duyuyordum blogun ismi de böyle olsun istedim.

Ee süs olsun diye açmadın bu blogu, ne anlatacaksın?

Uzun zamandır günlük tarzında ama düzensiz sürekli yazılar yazıp duruyordum. Bir aşamadan sonra kendimi geliştirdiğimi fakat bu gelişmenin yavaş olduğunu gördüm. Newarre'yi, okurların bana bu gelişme sürecinde yön vererek daha büyük adımlarla ilerlememi sağlama ihtimalini göz önünde bulunduraraktan açtım. Genellikle kitap yorumları olmakla beraber, film ile dizi yorumları, biraz müzik ve başınızı ağrıtmayacak şekilde -ki bu konuda söz veremiyorum- kafamı kurcalayan konulardan bahsetmeyi düşünüyorum. Ancak bu konulardan bambaşka şeyler de anlatabilirim hiç belli olmaz.

Kitap, film ve müzik konusunda favorilerin neler?

Kitaplardan başayacak olursak genel olarak anlaşılabileceği gibi Kralkatili Güncesi serisi (üçüncü kitap yayınlanmamasına rağmen) baş tacım. Ama sıkı bir Neil Gaiman fanıyım. Her ne kadar şu ana dek tüm eserlerini okuyamasam da bu adama bayılıyorum. Neil Gaiman'ın en sevdiğim kitabı ise Yokyer.

Filmlerden Yüzüklerin Efendisi serisinin yeri ayrı fakat Devil's Advocate ve The Curious Case of Benjamin Button'ı ağzım açık izlediğimden şimdilik en sevdiğim filmleri bu ikisiyle sınırlandırabiliriz.

Müzik zevkim ise sürekli çalkantılı. Eminem'ı bayılarak dinleyen biri olmama rağmen Gülden Karaböcek dinlemekten gocunmadığımı söyleyebilirim. Bu konuda net bir tavrım yok, kulağıma ne hoş geliyorsa onu dinlerim.

Newarre kalıcı olacak mı?

Elimden geldiği kadarıyla kalıcı olacak. Önümüzdeki 3-4 yılı göze alarak bu blogu açmaya karar verdim. İşler yolunda gittiği sürece yazabilirim.

Sana övgü ve sövgülerimizi nasıl iletebiliriz?

Bu blog için kullandığım twitter adresim olan @Newarre'den veya kvoothe@gmail.com mail adresinden kolaylıkla bana ulaşabilirsiniz. Özellikle sövgülerinizi bekliyor olacağım.

Hiç yorum yok

Yorum Gönder

“Only in silence the word, Only in dark the light, Only in dying life: Bright the hawk's flight On the empty sky."

Newarre